Monday 24 September 2012

cuti sambutan hari Malaysia (Kundasang-Ranau)

kembali lagi...

hmmp.. lepas kami pegi rumah terbalik kami teruskan perjalanan pegi Kundasang.. jyeah \m/..
hmmp rasanya perjalanan kami ambil masa lebih kurang dua jam HoHoHo... memang best masa dalam perjalanan, btw aku ne nda biasa jalan jauh, pandai mabuk, even suda berapa kali jalan jauh tatap nda buli juga lawan, so... sehari sebelum aku sudah stand by  "ASAM_ASAM"... btw ok pulak kali ni,. macam biasa ja aku rasa, macam jalan-jalan dari rumah pegi KK, padahal jalan macam ular suda.. HaHaHa..  hmmmp.. biasanya..memang aku tidur or muntah-muntah. HaHaHa..lucuk ba kan.. well that's me... mngkin nda suda kali kn.. jyeah!!

 

 
 

 sudah sampai kundasang kami menginap dekat Fairy Garden yang selepas Kinabalu Park tu, lebih kurang dalam 1 km selepas Kinabalu Park tu.. pergh.. bila sampai jak.. aku sama mamaku turun ngambil kunci bilik, y lain d krita betiduran.. ada yang pigi men"CAS" (besigup) HaHaHa~
lapas ambil kunci bilik, bukan ngangkat barang dulu, sana kami begambar HaHaHa~...








hhe.. lepas habis begambar.. apa lagi.. angkat barang masuk bilik, lepas tu sudah simpan barang, kami keluar lagi to  Kinabalu park, HoHoHo~













































hm lepas pegi kinabalu park.. kami pun balik tempat penginapan kami.. hhu.. sebab suda malam kan.. pau pigi mana jugak ..HoHo~..

so.. besoknya kami pun sambung perjalanan pegi Nalapak, Ranau.. HeHeHe ladang teh..
jauh juga la perjalanan kundasang ranau.. tp nda pa.. yang penting puas hati.. raun habis.. HoHo~











so.. lepas pegi sabah teh.. memang nda sah kalau nda pegi kg luanti tu, fish massage ba.. btw ada cerita.. masa kami keluar dari sabah teh tu,.. kami nda tau d mana tu kg luanti tu, so dekat simpang keluar dari sabah teh tu kami sempat tanya orang.. rupanya.. bersebelahan saja dengan sabah teh.. deerr.. kuyak juga HaHaHa~.. nda ba pengalaman ba tu.. HoHo~














































btw.. fish massage ne memang best, cuma geli sikit.. well ada gak perasaan takut tu.. sebab dia suka jari kaki, habis dia hisap jari kaki aku.. grrrr.. boleh tahan geli gak laa... tp SERONOK habis!!! so.. lepas fish massage kami bergerak ke PORING.. jyeah \m/

btw hari tu memang ramai orang, memang sesak, sangat-sangat... tp yang bestnya kami dapat 1 pondok.. HoHoHo, dalam 1 pondok ada 4 tab.. ok la... aku dapat 1, adik aku 1, kawan mamaku aku 1, and pekerja mama aku kongsi 1 tab dua orang... HaHaHa... lega, tengok orang laen ada yang sampai 4-5 orang dalam 1 tab.. berr sanggup juga dorang baa..HuHu~






































hmmp.. lepas bermandi manda.. apa lagi..kami pun pigilaa to Desa Cattle.. HaHaHa.. yang paling aku nantikan mau pigi ne tampat.. HaHaHa.Super excited betul aku masa tu... berr~



















hmm.. aku nda dapat ambil banyak gambar sebab masa ne kamera aku da EXHAUSTED!!!.. 

btw banyak juga kami beli barang desa ne.. trutama susu Desa, kami beli sampai 4 kotak, hm mama aku beli cawan desa, pastu tu beli baju desa 4 helai,.. ada lagi mama aku beli y perhiasan d esbok tu.. IDK laa.. HaHaHa~ like..like.. ngee~

hm btw sepatunya lepas pegi Desa, kena balik KK.. tapi sebab hari pun petang suda, penat lagi.. so.. kami tambah cuti.. lagi.. n overnight dekat homestay pula.. so.. lepas pegi desa tu.. kami pun trus cari homestay, hmm even banyak ba homestay d kundasang tu, tatap banyak juga yang full.. adui.. cari punya cari.. last2 jumpa juga.. ok la juga~ hhe

so bila da dapat tempat menginap, kami kluar pegi beli barang untuk makan malam.. jyeah \m/.. hm masa kami pegi dekat tu pekan @ bandar.. IDK laa masa jalan-jalan tu, ada macam pesembahan tu.. rupanya ada persembahan muzik dari kampung Sinisian, hhu.. kampung keluarga angkat ku masa program anak angkat rakan muda.. HeHe~.. tp sambutannya besok nya, kami balik da tu.. hhu~.. so.. jalan-jalan.. trigat plak ada tu memorial park d belakang .. so.. pigi la kejap walau nda dapat masuk.. abis petang suda kan,. hhe~..

~








bersiap sedia untuk bbq + stimboat.... makan malam.. HoHoHo











perut suda kenyang.. rehat  jap.. kasi turun tu makanan.. lepas tu tidurr.. bisuknya mau balik.. HaHaHa~
..................
hari ketiga, masa untuk balik.. habis da bercuti..


yeah.. ini laa homestay yang kami menginap tu. HoHo. sempat lagi bgambar sebelum pulang, tengok la view dia cantikkan... ada lagi bunga2 yang lawa.. hahah semat laa~






































bye-bye kundasang, next tyme kita jumpa lagi,.. insyallah... =)

No comments:

Post a Comment