Saturday 10 March 2012

keputusan result STPM keluar!

mmm... tanggal 7 mac 2012 merupakan hari yang saia amat nantikan sejak tamat peperiksaan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia, berdebar rasanya menantikan.. apalah keputusan yang bakal saia dapat,
perasaan saia bercampur baur, takut, seronok, risau, macam-macamlah.. hanya yang prnah mengalami ja yang tahu macam mana rasanya.
pada tarikh 7 mac 2012.. saia bangun awal, bersiap sedia untuk pergi ke sekolah ku untuk mengambil keputusan peperiksaan yang aku amat nantikan.. TAPI.. hari saiabrbagi dua.. sama ada mahu pergi ambil atau tidak..
sebab aku takut keputusan saia tidak seperti yang saia harapkan.
NAMUN, saia kuatkan hati untuk ke sekolah, mengambil keputusan peperiksaan saia.. saia cakap dalam hati, "selama ini saia sudah berusaha bersungguh-sungguh, dan keputusan saia tu akan menunjukkan usaha saia selama ini... "
sesudah saia bersiap untuk berangkat, baru saia terfikir bahawa kereta saia diguna oleh mama, hmmm so saia minta datuk saia untuk menghantar kesekolah, tapi dia ada urusan lain yang mesti diselesaikan segera...
so.. saia kuatkan hati untuk naik bas, walaupun jauh berjalan kaki keluar untuk mendapatkan bas saia kuatkan hati juga.. baru hendak turun dari rumah...tiba-tiba handphone saia berbunyi "$%%^%$@%*&&)&%^!" tengok2 kawan saia c nawi call..
so jawab la.. dia bagitaw yang dia d sekolah suda, dia tanya saia dimana, saia jawab la saia di rumah tiada orang hantar kesekolah dan saia minta dia ambil saia di rumah..
dia pun bersetuju dan menjemput saia kerumah... fuh.. selamat saia tidak perlu berjalan kaki, memandangkan hari pun tengah panas terik...
..............
10 minit kemudian, nawi pun sampai, dia sama bf dia p ambi saia di rumah.. memang takutlah sepanjang perjalanan kami kesekolah..  asyik bercakap tentang takut pasal keputusan saja..
masuk ke sekolah... bf nawi parking kereta btul2 depan dewan tempat ambil keputusan kami... lebih kurang 5 minit kami menunggu dalam kereta.. maklumlah takutkan... mmm... pada masa yang sama, rafiqah (class mate) menuju ketempat kami, so kami brtiga memberanikan diri untuk masuk kedalam dewan...  dan akhirnya kami masuk setelah 10 minit kami berada dipintu dewan.. hhehhe~..
...............
masuk dewan, kami melihat guru2 sudah bersedia dengan keputusan dan sijil2 kami semua.... kerusi untuk kami semua pun sedah tersedia, sebelum mengambil keputusan kami perlu diberi sedikit kata dua dari penolong kanan Pra-U iaitu puan Dayang Nismah.... TAPI.. hanya kami bertiga yang berada didalam dewan.. kerana kami adalah yang terawal samapi, jadi kami pun keluar... dan melawat ke blok Pra-U.. kami masuk kebilik bimbingan kaunseling, untuk melawat 3 kaunselor kami yang banyak bantu kami... malangnya hanya seorang saja yang ada disana... so kami pun lepak lah diruang rehat bilik kaunseling.. sembang2 dengan kawan, masa tu ada bf nawi juga, selang beberapa minit kemudian, adam masuk kebilik kaunseling... nah.. apa lagi buka cerita lah kami... hhehhe~... banyak juga cerita kami sampai dah setengah jam kami bersembang... so kami pun beredar untuk kedewan semula.
..............
masuk dewan...sudah ramai yang ada.. so.. kami terus masuk n duduk dengan kawan yang lain... dalam group lelaki, diorang sibuk cek keputusan melalui SMS... dalam ramai2 tu satu orang saja yang dapat tahu keputusannya.. si hamzah, dia dapat 1A 2B 1C.. fuh dia juga 10 ten student dengan pointer 3.08... saia tidak mau cek guna SMS tu... biar saia buka sendiri itu slip keutusan... sabar menanti... taklimat bermula, lebih kuarng 15 minit sahaja... lepas tu kami boleh ambil result sudah..
................
tiba giliran saia... guru kelas saia Madam Audrey sempat tanya saia, saia rasa saia lulus ka? boleh dapat 4P.. saia balas.. tidak.. sebab SEJARAH saia teruk... dia membuka slip saia dan melihat keputusan saia.. dan cakap "CONGRATULATIONS"... 4P.. saiapun  terkejut.. bagai tak percaya... dengan tangan yang mengeletar saia mengambil slip saia, dan membukanya...
seram sejuk rasanya.... jeng..jeng..jeng... betullah 4P... "alhamdulillah".. syukur sangat-sangat...
walaupun sedikit kecewa sebab pointer saia agak rendah... namun saia mampu tersenyum....
.................
sudah ambil result, mulalah buka kaunter pertanyaan... banyak lah soalan.. kawan2 ada yang tanya, brapa P, pointer berapa?.. ada gagal?.. brapa A?B?C?.... n macam2 lagi... dalam gembira.. ada juga kekecewaan yang timbul.. sebab kawan2 yang lain ada juga yang gagal... ada yang bersedih, dapat 3P tapi PAM gagal... ada yang terkejut, sebelum ne exam, memang tak pernah dapat P, tiba2 dapat 3P... pengetua terkejut dan bangga... dan ada antara top student gagal... hanya dapat 3P saja...
siapa tau, rezki masing2 kan.. mungkin yang gagal tu tiada rezeki... "tuah ayam nampak dikaki, tuah tak manusia siapa tahu"

begitulah cerita saia mengambil keputusan STPM 2012... sekarang saia sedang memohon untuk sambung belajar di U, sama ada UMS( pilihan utama), UPSI, dan UITM....
doakan saia dapat sambung belajar arr...  okay....

No comments:

Post a Comment