Saturday 23 March 2013

aku akan terus berusaha

assalamualaikum..
hehe.. sebenarnya aku nda dapat tidur bah ni.. jadi dari nda buat apa apa, bagus aku update blog aku kan.. hmmp.. aku mau cerita laa pasal gambar dekat bawah ni.. kamu baca dulu nanti aku cerita ok..

hmmp.. sudah baca kan.. okay.. ceritanya begini, since zaman sekolah aku sudah tanam cita-cita mau jadi cikgu.. HaHaHa~.. jadi lepas result STPM keluar.. aku apply lah kunun Ijazah Pendidikan dekat UMS.. so.. mula-mula tu kena panggil untuk ujian MedSi.. hmm aku dengan kawan aku beberapa orang juga kena panggil antaranya FAIZUN, SAUFI, AIN, CARMEN, HAMZAH, JEFF, so.. kami masing masing buat reserch pasal medsi.. kawan-kawan aku sibuk beli buku pasal MedSi test tu.. aku masa tu tau laa duit pun tiada.. Alhamdulillah aku masih ada ikhtiar.. so aku guna internet untuk fahamkan maksud MedSi ni.. hehe~... sempat juga aku tengok macam mana soalan dia.. masa mau pegi ujian tu.. kami masing-masing terpisah aku dengan ain dekat SM Teknik Likas, faizun, saufi dengan carmen dekat Maktab Sabah, n Hamzah dengan Jeff dekat SMA KK,.. lepas test.. macam budak sekolah laa kami.. sibuk tanya itu apa kau jawab, ini apa kau jawab.. HaHaHa~.. selang beberapa minggu.. keputusan keluar.. antara kami semua, cuma aku dengan carmen saja lulus MedSi test tuk.. sedih juga lah geng karas aku nda dapat, c Faizun sama c Saufi. so.. aku dapat pegi temuduga pendidikan.. memang takut.. aku lagi tu orang pertama, well sebab nama aku mula huruf A kan.. memang takut tahap gaban laa masa tu.. lepas ja temuduga.. beberapa minggu lepas tu.. cek keputusan aku nda dapat... sedih habis aku.. FRUST... cita-cita aku lebur.. hmmp..
lepas tu.. aku dapat laa offer dari Mak angkat aku, ajar anak-anak dia dengan anak-anak anggota polis yang lain tuisyen.. Alhamdulillah.. mungkin ini langkah pertama untuk aku masuk dalam bidang perguruan.. insyallah kalau ada rezek... serius best.. alhamdulillah... walaupun tiada pengalaman.. aku tetap berusaha.. masa tu aku ajar budak sekolah rendah jaa.. HeHeHe~... nda lama aku berenti, dorang mau UPSR sudah kan.. hmmp n ada sebab lain.. tapi BIARLAH RAHSIA k..
lepas beberapa bulan aku stop.. tiba tiba timbul dalam otak aku, jadi guru sandaran, .. hmmp.. so.. aku search.. download borang GSTT (Guru Sandaran Tidak Terlatih), isi, lengkapkan apa yang patut, dan submit dekat PPD.. sekarang tengah tnggu panggilan dari PPD.. harap harap dapat lah..
kalau nda dapat juga aku tetap akan try cara lain pula.. HHeHHe..~ aku tetap pegang kata-kata ini..
 
"ALLAH TIDAK AKAN MERUBAH NASIB SESEORANG ITU MELAINKAN DIA YANG BERUSAHA UNTUK MERUBAHNYA."
so.. aku akan terus berusaha dan berusaha walaupun semakin susah, insyallah boleh...
ALLAH ada dan aku sentiasa percaya ALLAH telah menetapkan rezeki kita masing-masing.

selamat MALAM.

No comments:

Post a Comment