Sunday 6 May 2012

interview

assalamualaikum WBT.

hari ni nak share skit story pasal interview td..
hm.. seawal jam 4.50am aku dah bangun siap2...mandi, rilex, minum panas sikit..
so.. jam 5.50am aku dah gerak amik kawan aku yang dua lagi c saufi n faizun..
n jam 6.30am kitorang dah gerak kluar dari papar ke UMS, pergh... nasib baiklah kitorang guna jalan kat lintas so.. nda jam, sebab hari ni, hm ada larian ntah la.. tour the borneo kot.. rasanyalah.. hhe~
so.. kalau lalu kat bandar, knfm jam... tambah plak ada larian tu plak.. huh~

dalam jam 7.30am macam tu kitorang dah sampai jak UMS.. so.. dah masuk.. aku plak tak tau jalan pegi kompleks sukan dia.. beeeerrrr... belok kiri or belok kanan.. so.. kawan aku sorang ne c saufi... GF dia study kat UMS.. so.. aku suh dia kol.. tanya... hm lama jugak b'call.. nda tau la apa dorang bebual...
tiba2.. ada sebuah kreta lalu kat tepi kami.. aku rasa macam kenal kreta tu dengan pantas aku cakap "eh.. tu kreta boney..hm...bukan..hm ya la"..
so tunggu.. dia pusing balik.. dekta round about 2.. n brenti kat blakang kreta kami.. hhu~.. so betul tekaan aku.. mmm.. so dia taw jalan.. kitorang ikut kat blakang dia.. pergh.. jauh gak la masuk kat dalam.. siap naek bukit lagi.. hhe~
dah sampai.. kitorang dah lah pakai smart2.. formal.. tup..tup.. majoriti jak sana semua pakai baju sukan.. berrrrr... panic dah kitorang...
so.. masa tu tak turun kreta lagi.. bincang.. tengok kat slip balik.. dia tulis "bawa pakaian sukan" bukan "pakai Pakaian sukan" so..cool.. tyrun kreta dengan muka steady, padahal hati dugdagdugdag.... ala.. lagipun ada gak sebilangan org pakai pakaian formal.. hhu~
so... kitorang round2 sekejap.. tiba2 ada abang ajk 2.. tegur.. "korang tukar pakaian dulu k... kita temuduga fizikal dulu"...perggghh...MALU aku.. nasib masa tu kitorang berlima ja masatu... so cari tandas nak tukar baju...  pegi kat hujung "dah jumpa.. tu dia tandas lelaki" tengok2.. perempuanlah pulak kat dalam 2.. perggghhh~..
so.. takut tak semat.. kitorang pegi kat kreta... tukar baju kat dalam kreta.... hahha... memang luculah... dahlah sempit.. tukar baju hm,. oklah.. no prob... bab tukar seluar 2.. peerrrggghh...memang tak boleh blah lah... sempit gyla.. hahah~... tp oklah.. daripada tunggu kat tandas yang tak berkesudahan 2.. nanti dah start test kitorang belum lagi tukar baju.. haha....
hmm ada taklimat skit dan ada dua tempat temuduga.. 1 untuk lelaki. n 1 lagi untuk perempuan.. hmmmp..
mula2 tu tengok yang laen pergghh..nampak oklah.. ada rasa susah skit.... well ujian bleed... so.. dalam semua ada 8 set untuk full mark, so larian 20 meter ulang alik  kali rasanya 1 set ada 7 kali ulang alik 2.. (kawan yang cakap 7 kali tak pasti)...
so.. dah tiba plak giliran kami... perghh.. nervous.. dugdagdugdag my heart lagi.. hahah~ so.. bila mula 2.. ok lah.. tapi yang nda bes 2 kasut aku licin.. so.. setiap cheak point aku slide.. hahha.. lucu.. lah masa tu.. dah lepas tu.. semua ikut macam aku.. perrrgh... kena cakap "JANGAN BUAT" pun aku.. buat.. so. what to to.. memang nda boleh buat apa2.. kasut aku memang licin.. salah koranglah.. apasal nda buat di atas track.. ne buat di atas lantai jubin.. haha~
so... kitorang lari 10 orang serntak.. fuh.. mula2 ok lah.. kawalan nafas still ok.. sampai set 4... bila sudah masuk set 5.. start sudah nda t'control... n jadi cepat penat.. tp ok lg masa set 5.. dah masuk set 6... aku sempat gak ketawa skit... haha~... so.. bila dah set 6 tu.. ak rasa aku dah tak boleh... kawan aku yang laen ada y set 5 dah out.. so aku n faizun sampai set 6, tapi dia 6.5.. aku plak 6.9.. dia duluan berenti.. hhu~

dah kluar.. penat memang tahap gaban... dah lah kitorang belum sarapan pagi.. beli kuih.. tapi tak lalu nak makan.. hhe~... kaki aku masa tu.. ya Allah.. memang sakit, rasa macam nak kejang ja.. so.. aku nda terus duduk.. aku jalan2 kejap... bagi rilex otot... kalau trus duduk.. perggh.. kejang 2 nanti.. sakit.... dah ok baru aku duduk.. rehat jap... kasi stabil heartbeat.... so kami pegi kat kreta .. ambil ambil sijil, tukar baju sebab baju kami tu sudah basah dengan peluh.... kami ada bawa extra t-shirt.... hm... ..so.. ok dah.. kami p kaunter tunjuk sijil b4 temuduga...
okay.. sijil dah ok.. kami pun naek.. kat atas tempat temuduga.. tapi ramai masih. so.. rilex kat tangga.. cerita2... kasi cukup oksigen kat kepala dulu... n makan jap.. sebab saudi ada beli kuih td masa kat papar.. so.. makan dulu.. hahah.. gelak2... macam orang nda nervous kan.. padahal dihati siapa tahu.. hhu~

so... sempat gak kitorang men cabut undi b4 masuk.. antara kami 4 orang aku yang first... so.. ok lah.. tabah jak.. hm.. so bila kena panggil.. aku masuk dengan rilex.. bila dah masuk kat ruang menunggu 2.. sempat gak aku gelak ktawa ngan ajk kat ruang menunggu 2... dorang tengok aku.. oklah.. nda nervous.. "KUNU" padahal...
so.. bila dah kena suruh masuk.. aku ketuk... bagi salam, n bagi fail sijil.. n duduk... perrghh.. aku lupa... kerusi nda boleh tarik kedepan... adey... so.. dia tanya, kan aku pernah wakil tenpin bowling.. kitorang masa tu wakil daerah ke bahagian diKK... hm... so.. dia semua dia tanya pasal tenpin bowling... ok.. aku jawab dengan tenang.. hm... dia tanya idol aku.. aku jawab "shazlin".. pergghh.. tet.. salah... " shalin"... fuh... ok gak lah... terlebih  "Z" hmmmmp...
so...  dia tanya pasal men bowling teknik... hhmmpp.. tiba dia dia speaking... tanya pasal my fav subjek... okaylah... aku boleh jawab gak dalam BI..." may fav subjek is Pengajian Am, because it's a general subjek, because what we learn in pengajiam am, is all about, science, tecnhology, math, geography, literature, and so on.. that only"

hmm.. so.. cakap.. dia teda sudah apa2 mau tanya, so.. aku tanyalah... pasal kos sains sukan ne.. hhu~.. so. dia cakap.. okay... kalau sekarang memang nda sempat.. so.. nantilah dia ceritakan... "NANTI"
aku cakap jak.. okay insyallah~...


selesai~

No comments:

Post a Comment