Friday 4 May 2012

reunion




assalamualaikum..

hmmp.. aku ingat nak update blog esoklah... tapi memandangkan aku tak boleh tidur dan bosan.. so aku updatelah sekarang..

hm.. hari ni.. adalah hari yang kitorang tungguII.. sebab merupakan reunion kami yang pertama, walaupun tak semua hadir... reunion ne hanya untuk Budak Geogafi upper6(IV) 2011 SMK Majakir jak.. hhe.. btw Bro @ cikgu Salleh Dullah nak belanja kitorang makan...
so.. tepat jam 3 petang tadi kitorang gerak dari papar dan sampai pada jam 3:30 petang di Beringgis Seafood Restaurant... excited gak...
hm.... hanya kami bertujuh saja..Aku, Faizun, Saufi, Wa'ie, Ain dan adik dia Liyana, termasuk Bro.. budak Geo ada 9 org semuanya.. so.. lagi 4 org, Carmen, Marinah, Masnah dan Shahril sibuk dengan urusan masingII dan dorang tak dapat hadir...

so.. bila sampai kat Beringgis seafood restaurant 2.. kitorang trus menuju jak tempat pilih menu... semua kat sana fresh.. masih kat dalam akuarium lagi dan masih hidup... so.. tengok dari order.. macam sikit,, sebab Bro order, dalus 1 kilo masak lada kering, ketam lembut 1 kilo goreng ngan telur masin, udang dua kilo masak barter (kering), ikan laut 1 ekor (ikan merah) masak sambal, ikan sungai 1 ekor stim, sayur baby kailan masak sos tiram.. tapi bila dah sampai.. tak muat meja.. padahal kitorang pilih meja paling besar dah tadi.. hhe~...

hmmmp.. so aku order green apple juice... sedap.. yum..yum masam-masam.. hahah~.... so.. bila dah makanan sampai.. dia ada bagi nasi.. mm.. aku tak sentuh pun nasi dia tu.. sebab.. kalau makan nasi nanti cepat kenyang... kawan aku yang laen.. dah bantai separuh nasi diorang.. haha.. baru teringat nak pesan.. hhu~.. aku lupa la weyh..

hah.. antara semua makanan tu.. aku paling banyak makan ketam lembut tu.. ahha.. sempat gak aku meriahkan keadaan sekejap... aku cakap la.. "weyh... aku mau tu ketam lembut... eh salah.. bagai aku ketam 'AWWWWWWW' tu.. hahaha" dari sunyi... bertukar gelak ketawa... hahha.. lawakkah aku ne?... bla..bla..bla... lari tajuk.. LOL.. hhohho~

nampak sangat kitorang tengah lapar... n nampak sangat yang kitorang dah berpuasa sehari sebelum Bro belanja makan petang tadi.. hhe~... btw.. orang dah stop makan.. aku masih nak makan.. hahah~.. tulah.. diorang makan bersulam air.. n diorang makan nasi.. hhu~... aku  well.. bukan nak bangga diri... sebab... aku dah biasa makan macam tu... hahha.. sebab rajin ikut mama punya dinner under office dia.. hhe~...
alhamdulillah...syukur segala puji bagi Allah, dengan izin Allah.. aku berpeluang merasa semua tu, tatkala, orang lain bersusah payah mencari sesuap nasi... dah kini.. aku tak boleh merungut, sedangkan aku sudah cukup bernasib baik.. hhe~ feeling jap... ngeee~
so.. bila dah.. habis makan... udang td 2.. tak habis lagi rasanya..mcm ada 1 kilo lagi.. so... Bro decide suruh tapau.. so.. ain bawak balik.. hahha~...
kitorang pegi tu bawa 2 kreta.. Bro, ain, Liyana n Wa'ie 1 kreta.. bro yang drive. Aku, Faizun n Saufi 1 kreta... faizun yang drive.. perggh.. masa nak balik tu ada sama tiba2 keluar perangai sebenar c Wa'ie hahah... dia cakap.. "weh.. tapuk tu udang, nanti kawan2 dia nampak sedih nanti durang tingu kawan durang tu.. hahaha" kalau korang tak faham cer dia mcm ne.. hhe


kan Bro suruh tapau Udang yang tak habis 2.. so liyana bawa bungkusan udang 2... dan kitorang lalu kat tempat kitorang pilih menu tadi.. hm.. aku tak tau lah macam mana nak fahamkan korang... harap korang fahamlah.. yang tak faham tu.. IGNORE saja.. hhaa~

okay ne antara gambar kitorang yang aku sempat snap td














so balik papar.. kitorang singgah kat padang papar jap.. lepak.. hahha~.. sebab ingat nak joging, tapi disebabkan.. pakaian kami bukan macam org nak p joging so.. dudukah kat tepi padang... masa tu aku ada sebut nama BONEY.. kawan kitorang yang dpt interview hari ni.. tup..tup.. panjang umur dia.. bapa dia park betul2 kat belakang aku.. fuh.. kalau lambat brek.. habislah aku.. hahah`... hmmp.. dia nak pegi joging.. so.. kitorang teman dia round padang hm.. jalan kaki ja... n 2 round ja.. so.. kitorang cerita2 pasal interview dia td.. perrgghh... trasa plak nervous tu.. huhu~...
ahad ne temuduga kat UMS.. huh... spechless!
hm.. adey.. ngantuk tu dah mai dah... so.. rasanya sampi sini jak la arr... wa tidur dulu.. Challobette~

K BAI.......................zZzZ

No comments:

Post a Comment