Friday, 27 April 2012

dugaan

assalamualaikum...




hari ni aku rasa nak nanges jak.... sekarang kereta dah rosak..
dan esok aku ada MedSI test..
dan apa aku patut buat??... macam mana aku nak ambil test esok... adakah ini dugaan buat ku..

"ya Allah, dugaan ini terlalu berat buat ku, aku tak sanggup untuk menempuh dugaan yang engkau berikan kepada ku... aku tak kuat lagi ya Allah"

apa aku patut buat... sejenak aku berfikir... mungkin ini bukan rezeki aku, walaupun peluang sudah didepan mata, yang tinggal untuk aku capai.. kini akan musnah..

kini aku hanya mampu menangis.... berduka.... apa aku boleh buat?

hey you! hello!... masih belum terlambat....  ariff.. ko boleh.. cuba cari jalan penyelesaian..
"SETIAP MASALAH PASTI ADA JALAN PENYELESAIANNYA"
tiada benda yang mustahil melainkan, kita menjadikannya mustahil...


be storng... tabah dengan setiap dygaan yang Allah berikan, ini ujian buat kau... Allah mau uji kau!
ingat, setiap suatu musibah yang Allah turunkan.. pasti ada hikmah disebalik semua ini..


"YES IM STRONGER THAN WHAT I THINK"
i can do it!.... ariff.... jangan goyang, jangan mudah putus asa, jangan mengalah, ini masa depan kau, masa depan yang kau impikan, buktikan yang kau boleh buat,
sentiasa berfikiran positif... cari jalan esok kau kena juga pegi amik test tu, walau apapun halangan...
"ALLAH tidak akan mengubah nasib seseorang itu, melainkan orang itu sendiri yang berusaha mengubahnya"
ingat pesanan arwah mak... belajar rajin-rajin, masuk U, kerja bagus-bagus banggakan keluarga...
walaupun mak sudah tiada, dalam hati abang mak sentiasa ada, sentiasa menjadi pembakar semangat abang selain mama...

aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat!aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat! aku boleh buat!!!!!!!!!!!!

YA AKU BOLEH BUAT

sekarang, ambil air sembahyang, sujudlah kepadaNYA, mohon doa kepadaNYA kemudiah  berserahlah kepadaNYA...
"Allah maha pengasih lagi maha penyayang"

~wasalam~

No comments:

Post a Comment