Saturday 28 April 2012

MedSI... warrrggghhh

asalamualaikum WBT dan salam sejahtera semua~

hm.. hari ini... ya.. kan aku dah bagitau korang, yang hari ni (28 APRIL 2012) ialah tarikh dimana ujian MedSi berlangsung.
so.. betul, setiap musibah ada hikmahnya, kemarin aku dapat musibah,
aku solat, mohon doa kepada Allah, minta dipermudahkan hari aku hari ini.. ya! Allah mendengar doa aku, aku pegi tempat MedSI test tu dengan kawan aku, bapa dia yang hantar,  kitorang rapat sejak form one lagi.. memang satu kepalala... nama dia Norain Abdullah, kalau dia baca ne, hm mesti kembangII hidung dia ne.. ahhaha~ JK
berbalik kepada cerita asal, so.. ok la.. kitorang gerak dari papar jam 8 pagi, walaupun test start jam 10, takutII ada sebarang kemungkinan yang tidak diingini... hahha~

so.. bermula la perjalanan kami dari papar keadaan macam biasa, perjalanan lancar... tibaII masa kat sabindo, ada pulak road block... aku yang tak pakai tali keledar,dugdagdugdag jantung aku... trafik tu, tapi nda apa.. so kami pun terus kan perjalanan, sampai d putatan tengok keadaan ok ja.. dalam 8 setengah macam tu la.. kami decide nak singgah makan kejap kat putatan isi perut dulu.. hhehe lapar la.. hahaha bapa ain belanja.. ngee~
hm... seronok makan.. tengokII dan 9 setengah... merana jiwa tengok jam... tp masih steady lagi la.. sebab.. dalam 20 minit sampai dan SM Teknik Likas.. sekali kitorang keluar dari putatan.. perrrggghhh jam teruk tu!!!...
kitorang stuck hampir 10 minit, so... nak tak nak.. kena guna jalan belakang, ada jauh sikit lah...
bila dah masuk jalan belakang, nak.. ada plak 2 buah lori 10 tan kat depan... keadaan jadi slow.. tp ok la dr tak bergerak kalau guna jalan depan.. bila dah 2 lori tu masuk simpang.. kelihatan semua kereta mula memecut laju... hahah~...

kitorang keluar kat donggongon, high way.. okay la.. laju kreta.. tibaII dan happyII jalan highway.. ada plak road block lagi... kitorang rasa macam nak menangis dah kat dalam kereta... tinggal 10 minit lagi jam 10 am...
so.. bila dah lepas road block yang slow motion tu.. bapa ain start memecut lagi... sampai la lintas.. nasib jalan ok.. lancar.... bila sampai dekat likas.. jam sudah menunjukkan jam 10... ain sudah jadi nda tentu arah...

dah masuk likas.. kitorang nda tau la pula d mana SM Teknik Likas tu... aku dah google b4 pegi.. knfm sebelah stadium Likas, so.. sempat lagi kitorang berhenti tepi jalan, tanya at mana skolah tu... dah sampai stadium... jalan tu macam kitorang punya dah.. sesuka hati ja kitorang nak U turn, hahha.. dan boleh plak salah masuk sekolah.. kami masuk skolah SM Likas.. bukan SM TEKNIK LIKAS.. wow.. rasa mau menangis.... tapi masih tabah... cool...
dan sampai kitorang melompat turun dari kreta, terus belari ke tempat test. tunjuk kat ketua pengawas, dia kata kami lambat, memang la.. hahha... tapi nasib baik dia tak marah... so.. ain dah kena suruh masuk kelas, so turn aku.. slip aku kabur, tak nampak angka giliran aku.. kena rujuk, meja pusat... so ak dpt kelas 1...
masuk... perkataan pertama, aku kata "SORRY SEBAB LAMBAT" semua tengok kat aku... bertambah nervous aku... agggrrrrhhhhh!!!!


so cari tempat duduk.. aku dapat kertas jak.. aku terus mula, pemeriksa bagi aku extra tyme 15 minit... alhamdulillah....
tanpa membuang masa, aku menjawab soalan.. macam air.... mungkin ini juga adalah 1 hikmah yang Allah berikan kepada ku, orang keliling yang sebok jawab soalan tiba-tiba tertumpu kat aku.. sebab aku jawab soalan punyalah cepat... 100 soalan tak sampai 20 minit.. lbih kurang 15 - 16 minit macam tu lah...
aku rasa masa tu orang aku berfungsi dengan baik 100%, dan berfikir pantas.... susah nak katakan...
dan akhirnya aku dapat jawab kesemua 300 soalan tu... dalam masa yang ditetapkan..
ALHAMDULILLAH...




doakan saia lulus MedSI test


No comments:

Post a Comment