Tuesday 24 April 2012

habis gaji! tiada simpanan

assalamualaikum~

pertama sekali, TANHIAH buat AWANGKU ARIFF SHAH EDZAN BIN AWANGKU AMIR AZAM.

GAJIanda bulan ne habis begitu sahaja!


hmmmmpp~....


sebab-sebab gaji aku habis
1) aku bernazar, separuh daripada gaji pertama aku aku akan bagi mama. (yang ne tak sia-sia... sebab aku dah kerja.. so.aku kena bagi mama duit untuk tampung kami)

2) betri kereta dah rosak, so aku kna beli juga, nanti kereta tak hidup, aku tak boleh pegi keja.. (so sad)
3) aku kena simpan sikit untuk beli minyak kereta (nanti kereta dah ok, minyak kereta tiada... tak boleh pegi kerja.. hm btw pegi boleh baek bas, tapi balik... JALAN KAKI!!!.. tidak.. 2 jam baru sampai rumah... malam plak tu... TIDAK!)
4) of course aku kena bagi adik aku duit (dia sudah banyak tolong aku, kali ne aku tolong dia pula)
5) aku kena safe duit lg, sbab bulan depan aku ada temuduga U,


hmmmp :) hanya mampu tersenyum... Allah sedang menguji hambanya....(mungkin ada hikmah desebalik semua ini)


so, mungkin bulan ne aku tak dapat nak simpan duit, kalau dapat masuk U nanti, boleh guna duit tu...


#masa aku tulis bolg ne, hati aku tengah sedih, aku baru ja sihat, sekarang kereta pula sakit#


ALLAH maha berkuasa dan mengetahui segalanya, mungkin disebalik smua kesulitan ini ada penyelesaiannya..

"ya Allah, aku bermohon kepadamu, berikanlah aku kekuatan dah ketabahan hati, agar aku mampu menharungi semua dugaan yang engkau berikan kepada ku, amin, amin, amin yarobbalalamin "


TERIMAKASIHKERANAMEMBACA:)

No comments:

Post a Comment